Den mänskliga naturen vill undvika kriser och obehagliga situationer. Detta är naturligt och i grunden något positivt. Problemet är att vi också har lätt för att blunda för eventuella kommande kriser istället för att förebygga och skapa rutiner med öppna ögon. Många företag i världen har fått erfara problemet med att inte har tillräcklig krisberedskap när Covid-19 lamslog både människor och affärer.
Nästa kris kanske innebär att internet ligger nere i en vecka. Hur skulle ni hantera det? Eller att ett terroristattentat skapar allmän rädsla och otrygghet i ert team?
Mitt fokus ligger på att skapa en krisberedskap för människorna på företaget, som i sin tur får förmåga, kunskap och handlingskraft att hantera de praktiska delarna.
Jag har arbetat med strategisk och praktisk krisberedskap samt kommunikation både i Sverige och i Portugal.
Tjänster:
- Intervju samt analys av nuläge och behov.
- Framtagning av rutiner och arbetssätt för krisberedskap
- Utbildning av ledning och personal i krishantering.
- Kommunikation – intern, extern, media
Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så ringer vi dig för ett första inspirationssamtal.